Primăria si consiliul local Craiova

Servicii On-line

Servicii On-line

Consultare publica

Consultare publica

Achiziții publice

Achiziții publice

IntenCity Festival

IntenCity Festival

Telefonul Cetateanului

Telefonul Cetateanului

Acte utile Formulare

Acte utile Formulare

Autorizatii de construire

Autorizatii de construire, desfiintare

 

ACTE NECESARE OBTINERII AUTORIZATIEI DE CONSTRUIRE/DESFIINTARE

Obligatoriu prezentarea a doua exemplare identice (exceptie cererea tip – 1 exemplar),  ce vor contine:

- cerere tip

- anexa la cerere

- borderou cu paginatie, documentatia paginata

- dovada O.A.R. – copie

- act de proprietate in copie legalizata

- fisa bunului imobil si planul de amplasament (din documentatia topografica)  copie

- extras de Carte Funciara  de informare actualizat la zi – original 

- certificat de nomenclatura stradala - copie

- certificat de urbanism – copie

- avize si acorduri privind utilitatile urbane si infrastructura (cerute in C.U.)

- alte avize si acorduri (cerute in C.U.)

- studii de specialitate (cerute in C.U.)

- documentatie tehnica extras din PT (inclusiv foto pt.schimbari de destinatie)

- program al calitatii lucrarilor pe faze de executie  vizat de Inspectoratul de Stat in Constructii Dolj

- referate de verificare cu viza in original

-deviz privind cheltuielile necesare realizarii investitiei

- dovada privind achitarea taxelor –     copie

-  certificat de atestare fiscala privind valoarea de impozitare a imobilului (pt.autorizatii de desfiintare)

- situatia existenta si propusa (simulare foto cu desfasurarea frontului stradal)

 

ACTE NECESARE  OBTINERII  AUTORIZATIEI DE CONSTRUIRE/DESFIINTARE PENTRU CONTINUARE DE LUCRARI

Obligatoriu prezentarea a doua exemplare identice (exceptie cererea tip – 1 exemplar),  ce vor contine:

cerere tip

- anexa la cerere

- borderou cu paginatie, documentatia paginata

- autorizatia de construire – copie

- memoriu intocmit de proiectant cu stadiul fizic al lucrarilor si lucrarile ramasede executat precum si deviz cu valoarea lucrarilor ramase de executat

- toata  documentatia ce a stat la baza autorizatiei initiale (vizata spre neschimbare)

- act de proprietate copie legalizata in original

- extras de Carte Funciara  de informare actualizat la zi – original 

- certificat de nomenclatura stradala – copie

- dovada achitarii taxelor legale – copie

- situatia foto existentă a stadiului constructiei

 

ACTE NECESARE PENTRU OBTINEREA PRELUNGIRII AUTORIZATIEI DE CONSTRUIRE/DESFIINTARE

- cerere tip

- Autorizatia de Construire/ Autorizatia de Desfiintare in original

- memoriul justificator privind necesitatea prelungirii

-situatia existenta(foto stadiul lucrarii )

- dovada achitarii taxei – copie

 

Documentaţia necesară în vederea REGULARIZĂRII DE TAXĂ

Acte necesare:

Persoane fizice:

-declaraţie privind valoarea reală – formular tip - se ridică de la Biroul Avizare;

- cerere de recepţie;

-proces verbal de recepţie – semnat de către un reprezentant al PMC;

- copie autorizaţie de construire.

- adeverinta de la Inspectoratul de Stat in Constructii care sa confirme platile efectuate de catre investitor

Persoane juridice:

-declaraţie privind valoarea reală – formular tip - se ridică de la Biroul Avizare;

-proces verbal de recepţie – semnat de către un reprezentant al PMC;

- copie autorizaţie de construire.

-balanţă cu situaţia contului 231 (Imobilizări corporale în curs) sau 212 (MIjloace fixe) la zi.

- adeverinta de la Inspectoratul de Stat in Constructii care sa confirme platile efectuate de catre investitor

 

Documentaţia necesară în vederea obţinerii Certificat / Adeverinţă de atestare a edificării /extinderii construcţiei realizată FĂRĂ AUTORIZAȚIE DE CONSTRUIRE  (ANEXA 29 - din Ordinul nr. 600/2023 pentru aprobarea Regulamentului de recepție și înscriere în evidențele de cadastru și carte funciară)

Depunere documentație la registratura Primariei Municipiului Craiova din str. A. I. Cuza, nr.1 (Palace)

ACTE NECESARE:

  1. CERERE
  2. BORDEROU cu paginatia/ CUPRINS in corelare cu documentatia
  3. 3. CERTIFICAT DE URBANISM DE INFORMARE, împreună cu anexele la acesta- copie;
  4. Buletin de Identitate/ carte de identitate – ale tuturor proprietarilor, persoane fizice sau CUI/CIF ale proprietarilor persoane juridice – copie xerox;
  5. DOCUMENTE DE REPREZENTARE (împuternicire, adresă, delegație, procură, mandat, etc) în cazul persoanelor juridice – original
  6. EXTRAS DE CARTE FUNCIARA actualizat, nu mai vechi de 30 de zile- 1ex;
  7. ACTE DE PROPRIETATEconform cu originalul” (numele in clar si semnatura olografa) ;
  8. EXPERTIZA TEHNICA intocmita de un expert tehnic – inginer atestat MLPAT, datată și nu mai veche de un an calendaristic (– 1 exemplar în original) care va cuprinde următoarele aspecte:

 A.respectarea cerintelor fundamentale aplicabile privind calitatea in constructii:

      1.rezistenta mecanica si stabilitate; 2.Securitate la incendiu; 3.Igiena, sanatate si mediu inconjurator (respectarea exigentelor minimale a normelor de igienă și sanatate prevazute in Legea ne.114/1996 republicata si in Ordinul nr.119/2014 pentru aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei); 4.Siguranta si accesibilitate in exploatare; 5.Protectie impotriva zgomotului; 6.economie de energie si izolare termica; 7.Utilizare sustenabila a resurselor naturale; 

  1. incadrarea in reglementarile urbanistice aprobate (reglementari urbanistice stabilite prin certificatul de urbanism de informare) și respectarea dispozitiilor in materie de realizare a constructiilor;
  2. MEMORIU TEHNIC ȘI PIESE DESENATE (specialitatea arhitectură- plan de situatie, planuri fatade, sectiuni) cu concluziile privind încadrarea lucrărilor executate în reglementările documentațiilor de urbanism aprobate și in vigoare la data solicitării, întocmita de către un arhitect cu drept de semnătură – 1 exemplar în original.
  3. DOCUMENTATIE CADASTRALA- 1 exemplar original (PAD, relevee la toate nivelurile) intocmita de persoana autorizata ANCPI privitor la lucrările executate (ridicare topografică realizata în Sistemul de coordonate Stereo 70) care sa evidentieze: amplasamentul construcției în cauză, dimensiunile acesteia, anul construcției, suprafața construita la sol, suprafata desfasurata totala, suprafata utila pe fiecare etaj în parte si suprafata utila totala, precum si retragerile acesteia fata de limitele de proprietate ale terenului si fata de axul strazii/aleii. Pe planul de subsol se va figura cu o linie discontinua colorata conturul parterului, pe planul de parter se va figura cu o linie discontinua colorata conturul etajului, se vor figura terasele acoperite si descoperite de la nivelul parterului, podest de acces, trepte de acces. In cazul extinderilor se va evidentia extinderea (pe relevee) si se va specifica pe PAD anul construirii si suprafetele construita si desfasurata, anul construirii înainte de extindere si suprafata construita, suprafata desfasurata si anul extinderii;
  4. ALTE DOCUMENTE necesare, dupa caz (acordul autentificat al vecinilor pentru constructia situata la o distanta mai mica de 60cm fata de limita de proprietate sau prezinta ferestre la o distanta mai mica de 2,00ml fata limita de proprietate, pentru derogare de la prevederile art. 612 si art.615 din Codul Civil, privind servitutea de vedere si distanta minima fata de limita de proprietate si picatura la streasina) - declaratia notariala in original
  5. CERTIFICAT DE ATESTARE FISCALĂ pentru persoane fizice, din care sa rezulte anul edificarii/extinderii constructiei si suprafata construita, suprafata desfasurata si valoarea impozabila, nu mai vechi de 30 de zile, eliberat de Direcția de Taxe și Impozite din cadrul Primariei Municipiului Craiova- 1 exemplar original;
  6. EXPERTIZĂ VALORICĂ privind valoarea actualizata a constructiei intocmita de expert evaluator atestat de ANEVAR, pentru imobile cu alta destinatie decat cea de locuinta sau anexa gospodareasca – 1 exemplar original.
  7. PERSOANELE JURIDICE vor prezenta acte din care sa rezulte anul edificarii constructiei (altele decat expertiza tehnica privind calitatea in constructii), acte doveditoare care să confirme că societatea în cauză a executat din fonduri proprii construcția (situații de lucrări, devize, procese verbale de recepție, deschidere de finanțare, sentințe civile, etc.) SAU acte de preluare a construcției (proces-verbal de predare primire sau contract de vanzare cumparare, etc.) - „conform cu originalul” (numele in clar si semnatura olografa)
  8. FIȘA MIJLOCULUI FIX cu numar de inventar – pentru persoane juridice;
  9. DECLARAȚIE NOTARIALĂ pe propria raspundere cu privire la: lucrarile de construire executate fără autorizatie că sunt mai vechi de 3 ani si se va preciza anul in care au fost finalizate 1 exemplar original;
  10. Alte documente solicitate prin certificatul de urbanism de informare (puncte de vedere de la Autoritatea Aeronautica Româna, Directia Judeteana de Cultura, Aviz A.N.I.F.; Avizul MApN-Statul Major General, etc.)
  11. MATERIAL FOTO COLOR cu situatia actuala din teren pe toate laturile constructiei (fatadele sa fie pozate integral, datate, se vor nota fatadele in legatura cu punctele cardinale) si poză front stradal care sa cuprinda imprejmuirea, cladirile din dreapta si stanga;

PRECIZARI: Planul de situatie se va completa in legenda cu:

  • - Steren; 2- POT existent, POT propus; 3 -CUTexistent, CUT propus; 4- Regim de inaltime existent, Regim inaltime propus; 5 -Inaltimea maxima la cornisa fata de cota terenului amenajat (trotuar protectie cladire), inaltime maxima la coama propus; 6- Suprafata construita existenta, Suprafata construita propusa; 7- Suprafata desfasurata existenta, Suprafata desfasurata propusa; 8- Suprafata construita la balcoane, Suprafata utila balcoane, 9- Suprafata construita terase acoperite /neacoperite; 10- Suprafata utila existenta, Suprafata utila propusa; 11- Numar locuinte individuale/ colective existente, Numar locuinte individuale/colective propuse; 12 -Numar apartamente existente, Numar apartamente propuse; 13- Numar locuri de parcare din incinta existente, Numar locuri de parcare din incinta propuse; 14- Numar garaje existente, Numar garaje propuse; 15 -Categoria si Clasa de importanta a lucrarii, zona seimica; 16- T.A.(cota terenului amenajat), C.T.N. (cota terenului natural), C.T.S. (cota terenului strazii);

              Bilant teritorial: Suprafata spatiu verde,  Suprafata alei pietonale si Suprafata alei carosabile (in mp);

            Pe planul de situatie se vor figura/ preciza: 1- se vor nota punctele cardinale; 2- se va transcrie pe planul de situatie numele persoanelor care au dat declaratie notariala; 3- se va figura proiectia balcoanelor si distanta acestora pana la limita de proprietate; 4- Se va preciza distanta fata de axul strazii (se va tine cont ca retragerea fata de planul fatadei si a balconului conform certificatului de urbanism). Se vor cota distantele fata de limita de proprietate in punctele cele mai defavorabile; 5- cladirile invecinate, regimul de inaltime si functiunea acestora si distanta acestora fata de cladirea propusa (se va nota ”teren liber de constructii” acolo unde este cazul);

NOTA:

In cazul in care se solicita certificat/adeverinta pentru mai multe constructii edificate pe acelasi teren fara autorizatie de construire:

  1. expertiza tehnica va cuprinde aspectele A si B, regimul de inaltime, suprafete, anul edificarii pentru fiecare constructie in parte (modul de incadrare al fiecarei constructii –detaliat);
  2. material foto pentru fiecare constructie;
  3. documentatie cadastrala pentru fiecare constructie;
  4. Documentatia (specialitatea arhitectură, memoriu tehnic și piese desenate) va cuprinde detalii despre fiecare constructie existenta pe teren.

Conform HCL privind stabilirea si aprobarea impozitelor si taxelor locale, s-a stabilit taxa de emitere certificat, care se va achita la eliberare:

  • 0,5% din valoarea impozabila a cladirii rezidentiale (costructii destinate locuirii si anexe)
  • 1% din valoarea impozabila a cladirii nerezidentiale

În cazul în care se solicita completari / modificari printr-o notificare, acestea se vor depune la registratura primariei în termen de 60 de zile de la data primirii notificarii , completand formularul FO 03.20.03.ver.01

Termenul pentru avizare este de 45 zile lucratoare de la data depunerii documentaţiei complete

Completare la dosarul pentru emiterea Certificatului de atestare a edificarii /extinderii constructiei realizate fara autorizatie de construire (ANEXA 29 – din Ordinul nr. 600/2023 

Documentaţia necesară în vederea obţinerii CERTIFICAT DE ATESTARE A EDIFICĂRII/ extinderii construcţiei (ANEXA 28- din Ordinul nr. 600/2023 pentru aprobarea Regulamentului de recepție și înscriere în evidențele de cadastru și carte funciară)

Depunere documentație la registratura Primariei Municipiului Craiova din str. A. I. Cuza, nr.1 (Palace)

ACTE NECESARE:

  1. Documentatia paginata si borderou in corelare cu aceasta
  2. Buletin/ carte de identitate pentru fiecare proprietar – copie xerox
  3. Acte de proprietate pentru teren (titlu de proprietatre, contract vanzare-cumparare, certificat de mostenitor, etc.)- copie

4.Autorizatia de construire nr. _________ din ______________ (daca sunt emise mai multe autorizatii, toate se supun aceleiasi proceduri)- copie color

  1. Proces-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor- copie color;
  2. Procesul verbal de stingere a Anexei 2 sau Anexei 3 de la procesul-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor, daca este cazul;
  3. Toate planurile (plan de situatie + plan subsol+ plan parter + planuri pentru toate nivele + toate fatadele + sectiuni) vizate spre neschimbare, ce au stat la baza emiterii autorizatiei de construire in baza careia a fost edificata constructia/extinerea constructiei- copie color. Plansele in formate mari se vor micsora la un singur plan A3.
  4. 8. Documentaţie cadastrală, originala, intocmita si insusita de persoana fizica autorizata conform realitatii din teren la data cererii, va contine:

a.plan amplasament şi delimitare a bunului imobil cu cote de la constructii:

- fata de toate limitele de proprietate în punctele cele mai defavorabile,

- fata de axul strazii,

- fata de terase parter, proiectie balcoane, platforme acces

  1. relevee cadastrale la toate nivelele;
  2. 9. CD cu ridicare topo si relevee in format .dxf / .dwg
  3. 10. Extras de Carte funciara de informare, nu mai vechi de 30 zile.
  4. Fotografii color la toate faţadele (A4) - datate
  5. 12. Fotografii color cu locurile de parcare trasate (pentru locuintele colective)
  6. taxa eliberare certificat conform HCL taxe pentru anul 2025 – 14,00 lei

    - 299,00 lei – taxa de urgenta

Termenul de solutionare este conform legislatiei in vigoare și a Hotărârilor Consiliului Local, astfel:

de 30 zile pentru cele fără taxă de urgență;

- 5 zile pentru cele cu taxă de urgență pentru toate categoriile de construcții cu suprafata desfasurata de până în 500mp.

- Pentru construcțiile a căror suprafață desfășurată depășește 500,00mp, termenul de soluționare se prelungește cu 15 zile (indiferent dacă este cu taxă de urgență sau nu).

-  planurile de dimensiuni mari se vor depune format A3

  • cererea va fi insotita obligatoriu de toate anexele solicitate

Pentru informatii suplimentare contactati-ne la tel. 0251- 416235, int.388

Luni : ora 09.00 – 11.00

Joi : 14.00 – 16.00                           

 Sediul (Palace) str. A.I.Cuza  nr.1, Craiova


11/01/2023

Servicii On-line

Servicii On-line

Consultare publica

Consultare publica

Achiziții publice

Achiziții publice

IntenCity Festival

IntenCity Festival

Telefonul Cetateanului

Telefonul Cetateanului

Acte utile Formulare

Acte utile Formulare

Utilizăm module cookie

În acest mod putem face ca paginile noastre web să fie mai ușor de utilizat, le putem îmbunătăți continuu și putem afișa oferte și anunțuri care vă sunt potrivite. Continuarea utilizării paginii web reprezintă acordul dvs. pentru folosirea modulelor cookie, cu excepția cookie-urilor pentru produsele de marketing Google.