Acte utile
Consultare publică
Contact
Informaţii publice »
Comunicate
Concert extraordinar de Ziua Culturii Naționale
Publicat: 13 ianuarie 2016, 18:25, Actualizat: 13 ianuarie 2016, 18:29

În program:

George Enescu: Preludiu la unison din Suita nr. 1 în Do major, op. 9

Doina Rotaru: „Ceasuri III” pentru orchestră

Wolfgang Amadeus Mozart: Simfonia nr. 36 în Do major, K. 425

Ludwig van Beethoven: Concertul în Re major pentru vioară și orchestră, op. 61

 

Născut la Craiova în 1980, MIHNEA IGNAT este dirijor principal şi director artistic al orchestrei filarmonice a Universităţii din Alicante (Spania) (din anul 2005) şi profesor de muzică de cameră în cadrul aceleiaşi instituţii. A absolvit secţiile de dirijat şi compoziţie ale Universităţii Naţionale de Muzică din Bucureşti, urmând în continuare cursul de masterat în stilistică dirijorală, cu Horia Andreescu. A colaborat cu renumiți soliști precum Mariana Nicolesco, John O’Conor şi Alexandru Tomescu.

Distins în toamna anului 2012 cu Titlul de “Cetăţean de Onoare” al Municipiului Craiova, LIVIU PRUNARU deţine actualmente statutul de concertmaestru al reputatei Orchestre Regale Concertgebouw (Koninklijk Concertgebouworkest) din Amsterdam şi, începând cu 1 martie 2013, pe cel de solist concertist al Filarmonicii “Oltenia”. Simultan, desfăşoară o intensă activitate didactică ca profesor de vioară la Academia „Menuhin” din Gstaad (Elveţia). Cântă pe valoroasa vioară istorică Stradivarius “Pachoud”, datată 1694.
            
DOINA ROTARU este profesor de compoziţie la Universitatea Naţională de Muzică din Bucureşti. În 1975, a absolvit secţia de compoziţie a aceleaşi Universităţi, la clasa lui Tiberiu Olah. Autoare a peste 25 de lucrări simfonice – dintre care 3 simfonii şi 14 concerte – şi a peste 90 de lucrări camerale, instrumentale şi corale, Doina Rotaru a fost distinsă cu numeroase premii.

„Lucrarea CLOCKS III, scrisă în 2010, are ca punct de plecare o mai veche lucrare camerală din 1987, “Ceasuri”. Descrierea obiectivă, extrovertită de la începutul piesei (cu aluzii la un magazin de ceasuri şi orologii) se transformă treptat într-o desfăşurare dramatică, iar finalul, unificarea pulsaţiei obsesive a ceasului în întreaga orchestră, vrea să sugereze neputinţa noastră de a opri Timpul şi curgerea sa nemiloasă… Lucrarea conţine sugestii de muzică bizantină şi câteva structuri eterofonice ce reamintesc muzica tradiţională românească. Prima audiție a avut loc in octombrie 2010, cu Orchestra Națională Radio, dirijată de Horia Andreescu.” (Doina Rotaru)